Wojewoda, jako organ administracji rządowej nie ma prawa:
- Rozpatrywać spraw obywateli...;
- Przeprowadzać kontroli w jednostkach samorządu terytorialnego...;
- Nadzorować urzędów, których konstytucja nie przewiduje...;
- Zarządzać korpusem służby cywilnej...;
- Powierzać prowadzenia, w jego imieniu, spraw z zakresu swojej działalności jednostkom samorządu terytorialnego...;
- Mieć zastępcy-wicewojewody...;
- Zarządzać administracją zespoloną...;
- Kontrolować, nadzorować, czy zarządzać Siłami Zbrojnymi...;
- Mieć pod sobą dyrektorów od spraw, które należą do kompetencji władzy publicznej...;
- Działać na podstawie Statutu...;
- Być czyimkolwiek zwierzchnikiem...;
- Być reprezentantem Skarbu Państwa...;
- Być organem wyższego stopnia w rozumieniu k.p.a. ...
Oświadczenie UCiDK nr 18
My niżej podpisani, działając, w imieniu Urzędu Cywilnej i Demokratycznej Kontroli (UCiDK), ukonstytuowanego w dniu 02.05.2023 r., oraz na podstawie art. 26 ust. 2 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej (KRP), w zw. z art. 2, art. 4, art. 8, art. 37 ust. 1 i art. 82 KRP, jak też, na podstawie art. 2 ust. 17, ust. 26,
ust. 29, ust. 43 i ust. 49 Statutu CiDK, wydajemy pokontrolne Oświadczenie UCiDK nr 18, w sprawie uznania wojewodów, za działających w sposób całkowicie nielegalny, a co za tym idzie, bez możliwości dalszego ich funkcjonowania.
Uzasadnienie.
Zgodnie z art. 2, art. 4, i art. 60 KRP, w zw. art. 7, art. 8, art. 32, art. 37 ust. 1, art. 82 i art. 83 KRP, nikt, kto nie jest przedstawicielem Narodu Polskiego, nie ma prawa pełnić służby publicznej. To znaczy, że wojewoda, podobnie, jak każdy inny przedstawiciel Narodu Polskiego, w tym Prezes Rady Ministrów, musi być wybierany w wyborach powszechnych, a jak wiemy, takie wybory nigdy się nie odbywały. Tak więc, skoro wojewodowie nie są przedstawicielami Narodu Polskiego, to nie mają prawa odgrywać roli funkcjonariusza publicznego, a jeśli mimo to pełnią taką funkcję, to znaczy, że działają całkowicie nielegalnie. Dodać też należy, że obecni wojewodowie są wybierani, powoływani i odwoływani przez Prezesów Rady Ministrów, którzy sami nie są przedstawicielami Narodu Polskiego, bo są tylko przedstawicielami partii politycznych.
Art. 11 KRP nie przewiduje, żeby partie polityczne mogły mieć swoich przedstawicieli lub członków we władzy ustawodawczej, czy wykonawczej. To, co mogą robić partie, jest wyraźnie napisane w art. 11 KRP, który nie przewiduje żadnej ustawy o partiach politycznych, czy o finansowaniu tych partii z podatków płaconych przez obywateli.
Istotne jest też to, że art. 152 ust. 2 KRP przewiduje ustawę: „Tryb powoływania i odwoływania oraz działania wojewodów”, a takiej ustawy jeszcze nie ma i już nie będzie, bo we władzy ustawodawczej nie ma przedstawicieli Narodu Polskiego, tylko są przedstawiciele partii politycznych, a ci nie mają prawa uchwalać ustaw, co niepodważalnie wynika z art. 11 KRP.
Do powyższego dodać należy, że obecnie wojewodowie działają przeważnie na podstawie nielegalnej ustawy partyjnej (unieważniona Oświadczeniem UCiDK nr 8, które znajduje się na stronie www.ucidk.pl), której Konstytucja nie przewiduje, a która nosi nazwę: „USTAWA z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej w województwie”. Czytając tę ustawę, ma się wrażenie, że pisali ją jacyś bardzo niedouczeni prawnicy, którzy nawet nie przeczytali Konstytucji. Gdyby ją przeczytali, to by wiedzieli, że zgodnie z art. 171 ust. 1 i ust. 2 KRP, wojewoda i Prezes Rady Ministrów mogą TYLKO nadzorować działalność jednostek samorządu terytorialnego (j.s.t.). To zaś oznacza, że nie mają prawa, rządzić, decydować, kontrolować, czy kraść kompetencje, jakie konstytucja przewiduje tylko dla władzy publicznej lub dla innych konstytucyjnych organów.
Z powyższego powodu, wojewoda, jako organ administracji rządowej, posiadający jedynie kompetencje do nadzoru władzy państwowej, nie ma prawa:
-
Rozpatrywać spraw obywateli, które wynikają z art. 63 KRP, czyli wydawać decyzje, w sprawach dotyczących mieszkańców danej j.s.t., bo nie na tym polega nadzór! Ponadto te kompetencje przypisane są TYLKO władzy publicznej, co wprost wynika z art. 63 KRP! Wojewoda nie ma też prawa wydawać decyzji, czy innych dokumentów, które nie dotyczą bezpośrednio nadzoru nad j.s.t.;
-
Przeprowadzać kontroli w j.s.t., bo od tego jest tylko Cywilna i Demokratyczna Kontrola, Najwyższa Izba Kontroli, która została uznana, przez UCiDK, za nielegalnie działającą oraz sądy administracyjne, które też są uznane za nielegalne, co potwierdza Oświadczenie UCiDK nr 7. Ponadto, gdyby ktoś nie wiedział jeszcze, na czym polega nadzór, a na czym kontrola, to wyjaśniamy, że osoba nadzorująca musi stale i na bieżąco nadzorować działalność, aby nie dochodziło do naruszeń prawa. To znaczy, że osoba mająca obowiązek prowadzić nadzór, jest współodpowiedzialna za treść wydawanych dokumentów oraz za wszelkie nieprawidłowości, jakie się pojawią w czasie tego nadzoru. Z tego powodu organ nadzoru nad j.s.t. nie ma prawa do kontroli, bo musiałby oceniać również swoją pracę,
a to byłoby ewidentnym naruszeniem zasady demokratycznego państwa prawnego, w tym, całkowitym naruszeniem bezstronności. -
Nadzorować urzędów, których konstytucja nie przewiduje oraz wojewoda nie ma prawa nimi zarządzać, bo art. 171 KRP nie daje takich kompetencji wojewodom i Prezesowi Rady Ministrów. Jeszcze raz podkreślamy, że Prezes Rady Ministrów i wojewoda mają tylko sprawować nadzór nad j.s.t. i nic więcej robić nie mogą na terenie województw, bo to jest też element decentralizacji władzy publicznej, wynikający z art. 15 KRP! Dlatego w naszej ocenie nie powinno być nawet urzędów wojewódzkich, bo wojewoda, mając obowiązek pełnienia organu nadzorczego, podobnie, jak i pracownicy korpusu służby cywilnej, mający pomagać wojewodzie, muszą przebywać w urzędach j.s.t. w sposób ciągły, a nie mogą przebywać w innych budynkach. Chodzi o to, aby mogli na bieżąco realizować swoje konstytucyjne obowiązki. Tak więc wojewoda powinien mieć do dyspozycji tylko biuro w urzędzie marszałkowskim.
-
Nie ma prawa współuczestniczyć, w jakikolwiek sposób, w tym za pośrednictwem swojego dyrektora, w wybieraniu, powoływaniu, odwoływaniu i zarządzaniu korpusem służby cywilnej, który zgodnie
z art. 153 KRP ma działać w całej administracji rządowej oraz ma być bezstronny i neutralny politycznie. Z tego powodu powinny być wybory powszechne do korpusu służby cywilnej. To, że ich zwierzchnikiem ma być tylko Prezes Rady Ministrów, jest również dowodem na to, że Prezes Rady Ministrów nie ma prawa być członkiem partii politycznej. Potwierdza to art. 11 KRP, który nie przewiduje, aby partie mogły pełnić władzę ustawodawczą, wykonawczą, czy inną; -
Powierzać prowadzenia, w jego imieniu, niektórych spraw z zakresu swojej działalności jednostkom samorządu terytorialnego lub organom innych samorządów. Takie kompetencje jednak ma wojewoda, co wynika wprost z bzdurnego zapisu umieszczonego w ww. ustawie partyjnej, a dotyczącej wojewodów. Z ustawy tej wynika, że j.s.t. i jakieś inne wymyślone organy samorządowe, mogą wykonywać konstytucyjne obowiązki przypisane wyłącznie do wojewody!!! Takich niedorzecznych, a wręcz głupich i całkowicie niezgodnych z Konstytucją zapisów, w tej nielegalnej ustawie, jest ogrom. Na całą ustawę znajdzie się może tylko kilka artykułów, które można uznać za zgodne z Konstytucją, a reszta to tylko dowód na ogromny brak podstawowej wiedzy prawniczej osób, które pisały i legalizowały tego bubla prawnego.
-
Mieć wicewojewodów, bo organem nadzoru nad jednostkami samorządu terytorialnego ma być wojewoda, a nie wicewojewodowie. To tak, jakbyśmy musieli uznać, że Prezydent RP może mieć wiceprezydentów, gdy tylko mafie partyjne uchwalą sobie ustawę na ten temat!!!
-
Zarządzać jakąś administracją zespoloną, niezespoloną, czy organem rządowej administracji zespolonej, bo takich administracji Konstytucja nie przewiduje!!! Ponadto wojewoda nie jest od zarządzania administracją rządową i czy inną, a od nadzoru nad j.s.t. Nie ma więc też prawa zarządzać samorządami, organizacjami itp.
-
Nie ma prawa kontrolować, nadzorować, czy zarządzać Siłami Zbrojnymi, czyli, formacjami uzbrojonymi, bo te formacje, zgodnie z art. 26 ust. 2 KRP, mają podlegać pod Cywilną i Demokratyczną Kontrolę (UCiDK)!!!
-
Mieć pod sobą dyrektorów od spraw, które należą do kompetencji władzy publicznej, bo w ten sposób są całkowicie naruszane szczególnie art. 2, art. 7, art. 15, art. 146 ust. 2, czy art. 166 ust. 1 KRP!!!
-
Działać na podstawie Statutu, bo zgodnie z art. 152 ust. 2 KRP wojewoda ma działać tylko na podstawie ustawy. To samo dotyczy j.s.t.!!!
-
Być czyimkolwiek zwierzchnikiem, bo Konstytucja, którą zgodnie z art. 8 ust. 2 należy stosować bezpośrednio, nie przewiduje wojewodów zwierzchników!!!
-
Być reprezentantem Skarbu Państwa, bo Konstytucja nie przewiduje takich kompetencji dla wojewodów!!!
-
Być organem wyższego stopnia w rozumieniu k.p.a., bo tak mogło być tylko w czasach komunistycznych!!! Wojewoda zgodnie z Konstytucją RP może być tylko organem nadzoru nad działalnością j.s.t. i nikim więcej!!!
Na powyższym bezprawiu, opisanym w partyjnej ustawie o wojewodach, zakończymy, choć to dopiero cząstka wymienionych nieprawidłowości. Chcieliśmy jednak wypunktować te najważniejsze sprawy, tak, aby każdy, kto przeczyta Konstytucję i nielegalną już ustawę z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, mógł sam ocenić, jakie bezprawie panuje obecnie w Polsce. Likwidacja tego bezprawia partyjno-sędziowskiego, jest obowiązkiem każdego obywatela i wynika to szczególnie z art. 82 KRP, bo wszyscy mamy dbać o dobro wspólne, jakim jest między innymi praworządność opisana w Konstytucji, a której dotychczas Naród Polski jeszcze nie zaznał. Oczywiście ten obowiązek spoczywa szczególnie na obywatelach pełniących służbę publiczną, w j.s.t., bo oni zostali wybrani do tego, aby działali zgodnie z prawem i w granicach prawa oraz dla dobra wspólnoty samorządowej, a nie po to, aby służyli zorganizowanym grupom przestępczym, które podstępnie przejęły całkowitą władzę w Polsce i okradają nas maksymalnie, jak tylko mogą, na podstawie nielegalnych ustaw komunistycznych i partyjnych.
Mając powyższe na uwadze, nie da się ukryć, że wojewodowie działają całkowicie nielegalnie i na ogromną szkodę Narodu Polskiego, a co za tym idzie, muszą natychmiast zrezygnować z zajmowanych bezprawnie urzędów. Gdyby tego nie zrobili dobrowolnie, to do odsunięcia ich od nielegalnie pełnionej władzy, wyznaczamy Policję, która ma obowiązek służyć Narodowi Polskiemu, a nie przestępcom. Z tego tytułu Policja nie może dopuścić, aby Polacy byli nadal oszukiwani i okradani, tym razem na „wojewodę”.
Podsumowując, informujemy, że jeśli wojewodowie po 31.03.2024 r., nadal będą podszywać się pod funkcjonariuszy publicznych i okradać obywateli, to będą musieli wypłacić, za każdy dzień po tym terminie, odszkodowanie w wysokości 5.000 zł, na rzecz Skarbu Państwa. Dobrowolna rezygnacja z dotychczasowego udziału w zorganizowanej grupie przestępczej, będzie dawała im, możliwość uniknięcia poważnej kary. Będą mogli też brać udział w wyborach do władzy publicznej i państwowej, które będą odbywać się za pomocą pełnomocnictw, w celu realizacji art. 4 KRP, który umożliwia sprawowanie władzy bezpośrednio przez Naród Polski, czyli, bez przedstawicieli partyjnych wybieranych potajemnie i na warunkach ustalonych przez partyjniaków.
Ponadto, w związku z tym, że wojewodowie działają nielegalnie od 1997 r., unieważniamy wszystkie dokumenty, jakie zostały przez nich wydane od 1997 r. Korzystanie z nich nadal, będzie zaliczone do działań przestępczych polegających na posługiwaniu się fałszywymi dokumentami o znaczeniu prawnym.