Oświadczenie UCiDK nr 12
My niżej podpisani, działając na podstawie art. 26 ust. 2 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej (KRP), w zw. z art. 2, art. 4, art. 8, art. 37 ust. 1 i art. 82 KRP oraz na podstawie art. 2 ust. 17, ust. 26, ust. 29, ust. 43 i ust. 49 Statutu CiDK, wydajemy pokontrolne Oświadczenie UCiDK nr 12. Oświadczenie to dotyczy uznania Najwyższej Izby Kontroli (NIK) za organ działający w sposób całkowicie nielegalny.
Uzasadnienie.
Podstawowym i jednym z najważniejszych dowodów potwierdzających nielegalność działania Najwyższej Izby Kontroli (NIK) jest fakt, iż ten organ konstytucyjny posługuje się przepisami prawnymi, które są całkowicie niezgodne z Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej z 1997 roku. Obecnie NIK funkcjonuje na podstawie ustawy o Najwyższej Izbie Kontroli z dnia 23 grudnia 1994 roku, która nie jest przewidziana w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej. Tym samym uznaje się ją za w pełni niezgodną z Konstytucją, zwłaszcza że została ona uchwalona przed wejściem w życie Konstytucji i przez organizacje partyjne, a nie przez przedstawicieli Narodu Polskiego. Ponadto zgodnie z art. 207 KRP, w kwestii działalności NIK przewidziana jest ustawa, której tytuł i zakres wynika bezpośrednio z art. 207 oraz art. 204 ust. 1, pkt. 3 KRP. Taka ustawa nie powinna zawierać niczego poza tym, co jest bezpośrednio określone w Konstytucji, ponieważ zakres kontroli NIK jest wyraźnie określony w art. 203 KRP, który nie przewiduje ustawy regulującej tę materię. Również w ustawie regulującej działalność NIK nie powinien znajdować się zapis analogiczny do tego, który zawarty jest w art. 6 nielegalnej ustawy o Najwyższej Izbie Kontroli. Ten artykuł stanowi, że: „Najwyższa Izba Kontroli podejmuje kontrole na zlecenie Sejmu lub jego organów, na wniosek Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Prezesa Rady Ministrów oraz z własnej inicjatywy”. Zapis taki jest ewidentnie niekonstytucyjny, gdyż żaden artykuł KRP nie przewiduje takiej procedury. W ten sposób NIK dyskryminuje obywateli, należących do władzy zwierzchniej, udzielając nadzwyczajnych przywilejów Sejmowi, Prezydentowi RP czy Prezesowi Rady Ministrów. Jest to szczególnie niedopuszczalne, gdyż wymienione organy powinny podlegać ciągłej kontroli pod kątem legalności działania, gospodarności, celowości i rzetelności, co wynika z art. 203 ust. 1 KRP.
Kolejnym dowodem na bezprawne działanie NIK jest fakt, iż Prezes NIK nie jest wybierany przez Naród Polski w wyborach powszechnych, a jest powołany przez organizację partyjną, która nielegalnie przejęła władzę ustawodawczą i wykonawczą. Należy zwrócić uwagę na treść art. 205 ust. 1 KRP, który stanowi: „Prezes Najwyższej Izby Kontroli jest powoływany przez Sejm za zgodą Senatu, na 6 lat i może być ponownie powołany tylko raz.” W świetle tego przepisu Sejm ma prawo jedynie do powołania Prezesa NIK, co różni się od procesu wyboru. Tym samym, wyłączne prawo do wybierania swoich przedstawicieli ma Naród Polski, a żadna inna instytucja, czy organizacja nie powinna odgrywać tej roli w jego imieniu. Ponadto, jak wiadomo, Prezesi NIK są wybierani i powoływani przez organizacje partyjne, a nie przez Naród Polski i Sejm. Taki stan rzeczy jest sprzeczny z art. 11 i art. 13 KRP, zgodnie z którymi w Sejmie nie powinno znajdować się miejsce dla organizacji partyjnych, gdyż demokracja to rządy Narodu, a nie władza organizacji partyjnych.
Wreszcie, kolejnym i bardzo istotnym dowodem na nielegalność działania NIK jest fakt, iż przeprowadza ona kontrole jako pojedynczy organ kontrolny, co stoi w sprzeczności z art. 202 ust. 3 KRP. Zgodnie z tym artykułem, „Najwyższa Izba Kontroli działa na zasadach kolegialności”. Niestety, NIK ignoruje ten kluczowy przepis prawa, świadomie i celowo naruszając tym samym zasady konstytucyjne. Urząd Cywilnej i Demokratycznej Kontroli (UCiDK) wielokrotnie informował Prezesa NIK, że nie ma prawa przeprowadzać kontroli bez udziału drugiego konstytucyjnego organu kontroli, jakim jest UCiDK. Należy podkreślić, że KRP nie przewiduje istnienia innych organów kontrolnych, które mogłyby współdziałać z NIK w przeprowadzaniu kontroli.
Mając na uwadze powyższe argumenty oraz niepodważalne dowody na nielegalność działania NIK, której niekonstytucyjne postępowanie prowadzi do naruszeń finansowych wobec obywateli oraz przyczynia się do wymuszania podporządkowania się pod nielegalnie działające urzędy i sądy, należy stwierdzić, że istnienie tej instytucji nie przynosi pozytywnych skutków. Obecna działalność NIK, naruszająca szczególnie art. 82 KRP, co stanowi poważne zagrożenie dla dobra Narodu Polskiego i praworządności. W związku z tym uznajemy za niedopuszczalne, aby NIK mogła dalej funkcjonować, powodując ogromną szkodę dla Narodu Polskiego. Wzywamy odpowiednie organy i instytucje do podjęcia niezbędnych działań w celu zapewnienia przestrzegania zasad konstytucyjnych i ochrony konstytucyjnych praw obywateli. Dlatego wnioskujemy do Sił Zbrojnych, w tym Policji, która zgodnie z art. 26 ust. 2 KRP powinna podlegać wyłącznie pod UCiDK, a nie pod organizacje partyjne czy sędziowskie, o natychmiastowe zamknięcie wszystkich urzędów przypisanych do NIK oraz tych, które zgodnie z KRP nie mają prawa istnieć lub również działają nielegalnie. Celem jest uniknięcie dalszych ogromnych kosztów, jakie Naród Polski ponosi na działalność nielegalnych urzędów, do których zaliczają się również obecne sądy i trybunały, Sejm, Senat, Rada Ministrów, czy Państwowa Komisja Wyborcza. Dowody na powyższe stwierdzenia znajdują się w Oświadczeniach UCiDK, które są opublikowane na stronie www.ucidk.pl
Pragniemy również poinformować, że pracownicy NIK, którzy muszą zrezygnować z dotychczasowej pracy w nielegalnie działającym urzędzie kontroli państwowej, są mile widziani w UCiDK, który jest jedynym legalnie działającym organem konstytucyjnym uprawnionym do przeprowadzania wszelkiego rodzaju kontroli. Informujemy, że UCiDK został utworzony przez obywateli Narodu Polskiego i jest konstytucyjnym organem, do którego może należeć każdy kto spełnia wymogi konstytucyjne, aby zostać Założycielem UCiDK.
Przedmiotowe Oświadczenie UCiDK nr 12 jest ostateczne, najważniejsze i niepodważalne oraz wchodzi w życie z dniem 01.02.2024 roku.