Oświadczenie UCiDK nr 15
My niżej podpisani, działając, w imieniu Urzędu Cywilnej i Demokratycznej Kontroli (UCiDK), ukonstytuowanego w dniu 02.05.2023 r., na podstawie art. 26 ust. 2 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej (KRP), w zw. z art. 2, art. 4, art. 8, art. 37 ust. 1 i art. 82 KRP oraz na podstawie art. 2 ust. 17, ust. 26, ust. 29, ust. 43 i ust. 49 Statutu CiDK, wydajemy pokontrolne Oświadczenie UCiDK nr 15, w sprawie uznania, zastępców prezydentów miast, burmistrzów i wójtów oraz sekretarzy i skarbników podszywających się pod władzę publiczną pochodzącą z wyborów powszechnych, za działających całkowicie nielegalnie, a co za tym idzie, bez możliwości dalszego funkcjonowania na tych stanowiskach.
Uzasadnienie.
W przedmiotowej sprawie najważniejszym dowodem na słuszność tego oświadczenia jest art. 61 ust. 2 i art. 169 KRP, w zw. z art. 2, art. 7, art. 8, art. 37 ust. 1, art. 82 i art. 83 KRP, z których wprost i niepodważalnie wynika, że do kolegialnych organów władzy publicznej mogą należeć TYLKO obywatele, którzy zostali wybrani w wyborach powszechnych do organu wykonawczego i organu stanowiącego. W przypadku ww. osób nie ma żadnych wątpliwości, że nie zostali oni wybrani w wyborach powszechnych do organu wykonawczego, a więc nie ma też żadnej wątpliwości, że bezprawnie podszywają się pod przedstawicieli z władzy publicznej.
Jak z powyższego wynika, nie da się ukryć, że zastępcy prezydentów miast, w tym wiceprezydenci, czy zastępcy burmistrzów i wójtów, jak też, sekretarze i skarbnicy urzędów miast i gmin, nie pochodzą z powszechnych wyborów, a to oznacza, że nie są przedstawicielami mieszkańców w danej jednostce samorządu terytorialnego. Z tego też powodu nie mogą być zaliczani do władzy publicznej w organie wykonawczym, a co za tym idzie, nie mają prawa rozpatrywać spraw wynikających z art. 63 KRP, jak też, nie mają prawa podpisywać dokumentów publicznych, o znaczeniu prawnym, w imieniu władzy publicznej.
Wyjaśnienie zagadnienia dotyczącego ww. osób, które obecnie podpisują bezprawnie dokumenty w zastępstwie organu wykonawczego jest banalne, gdyż ktoś, kto został wybrany do działania w imieniu obywateli, jako przedstawiciel (np. otrzymał kilka tysięcy głosów w wyborach), nie ma prawa przekazać tego umocowania prawnego innej osobie, która być może nigdy by nie otrzymała zgody, od tych obywateli, do pełnienia takiej funkcji. To znaczy, że skoro prezydent, burmistrz, czy wójt są wybrani jako przedstawiciele organu wykonawczego władzy publicznej, to nikt inny nie ma prawa podpisywać za nich dokumentów publicznych o znaczeniu prawnym, czy też rozpatrywać spraw, które należą wyłącznie do ich kompetencji.
W związku z powyższym należało uznać zastępców prezydentów miast, burmistrzów i wójtów oraz sekretarzy i skarbników, za działających całkowicie nielegalnie, a co za tym idzie bez możliwości dalszego funkcjonowania na tych stanowiskach. Ponadto również należy uznać, że wszystkie dokumenty, o znaczeniu prawnym i publicznym, które zostały podpisane przez ww. osoby, są z urzędu nieważne, a każdy, kto będzie się nimi nadal posługiwał, będzie pociągnięty do odpowiedzialności karnej z tytułu, świadomego i celowo, korzystania z fałszywych dokumentów, o znaczeniu prawnym.
Również informujemy, że jeśli po dniu 01.03.2024 r. zastępcy prezydentów miast, burmistrzów i wójtów oraz sekretarze i skarbnicy miast i gmin, nadal będą podszywać się pod władzę publiczną, to będą musieli zapłacić karę, za każdy dzień po tym terminie, w wysokości 5.000 zł, na rzecz Skarbu Państwa. Dobrowolna i szybka rezygnacja z dotychczasowego nieświadomego uczestniczenia w poważnym przestępstwie, będzie dawała możliwość uniknięcia kar. Ponadto osoby te będą miały możliwość udziału w wyborach do władzy publicznej i państwowej, które będą odbywać się za pomocą pełnomocnictw, w celu realizacji szczególnie art. 2, art. 4, art. 8, art. 37 ust. 1, art. 82 i art. 83 KRP, to znaczy, w celu likwidacji panującego bezprawia, w tym, likwidacji dyktatury partyjnej i sędziowskiej. Art. 4 KRP umożliwia sprawowanie władzy bezpośrednio przez Naród Polski, czyli, nie będziemy już wybierać potajemnie i niezgodnie z KRP, przedstawicieli partyjnych, tylko będziemy wybierać Pełnomocników Rodu Polskiego, za pomocą pełnomocnictw. Kontrolę nad tymi wyborami ma mieć UCiDK, jako jedyny legalnie działający organ kontrolny umocowany w KRP do takich kontroli.